Reklamácie
REKLAMAČNÝ PORIADOK
I. ÚVODNÉ USTANOVENIA
Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou
obchodných podmienok predávajúceho - spoločnosti VIDRA a spol.s.r.o. , Štrková
8, 011 96 Žilina (ďalej len "predávajúci"), a upravuje zodpovednosť
predávajúceho za chyby, záruky, podmienky a spôsob reklamácie tovaru
nadobudnutého kupujúcim od predávajúceho vo forme elektronického obchodu.
II. PRÁVO NA UPLATNENIE REKLAMÁCIE
Ak sa vyskytne u tovaru chyba, za ktorú zodpovedá
predávajúci, vzťahuje sa naň záruka, má kupujúci právo chybu reklamovať pre
rozpor s kúpnou zmluvou. Pre správne posúdenie reklamácie je nutné, aby
reklamovaný tovar bol čistý, kompletný a v súlade s hygienickými predpismi alebo
všeobecnými hygienickými zásadami. Predávajúci je oprávnený odmietnuť
prevziať tovar, ktorý nebude spĺňať vyššie uvedené zásady.
Kupujúci je povinný chybu tovaru reklamovať bez
zbytočného odkladu po jej zistení písomne u predávajúceho, pričom v reklamácii
uvedie najmä svoje identifikačné údaje (obchodné meno, sídlo, IČO, fyzická osoba
meno, priezvisko, adresu na doručenie), e-mailovú adresu, telefónne číslo, číslo
faktúry a dodacieho listu, dátum reklamácie, označenie reklamovaného tovaru,
katalógové číslo, šarža, množstvo, popis chyby tovaru a ako sa prejavuje,
požadovaný spôsob vybavenia reklamácie v zmysle tohto reklamačného poriadku.
Reklamáciu môže kupujúci zapísať aj cez formulár
v e-shopovej záložke „Reklamácie“ (viď dole v pätičke).
Kupujúci je povinný skladovať tovar predpísaným
spôsobom, používať tovar na účely, na ktoré je určený a v súlade s návodom na
jeho použitie, umožniť predávajúcemu vykonať kontrolu predpísaných postupov
skladovania a používania tovaru.
III. ZODPOVEDNOSŤ PREDÁVAJÚCEHO ZA CHYBY A ZÁRUČNÁ DOBA
Predávajúci zodpovedá za chyby tovaru pri jeho prevzatí kupujúcim a za chyby tovaru, ktoré sa prejavia po prevzatí tovaru, v záručnej dobe.
Predávajúci nezodpovedá za chyby tovaru,
ak:
a) kupujúci spôsobil chybu tovaru
sám napríklad nesprávnym skladovaním, používaním
b) kupujúci pred prevzatím tovaru o chybe tovaru
vedel, resp. bol na chybu výslovne a jasne upozornený a ak bola pre chybu
poskytnutá zľava z ceny tovaru
c) boli
porušené ochranné plomby na tovare
d) boli
chyby spôsobené zásahom neoprávnenej osoby do tovaru alebo jeho súčastí
e) ak sa tovar reklamuje po uplynutí záručnej
doby alebo inej lehoty, v rámci ktorej si má tovar uchovať svoje špecifické
vlastnosti.
Dĺžka záručnej doby tovaru je daná výrobcom.
IV. PRÁVA KUPUJÚCEHO
1. Nároky z chýb tovaru sa riadia ustanoveniami Obchodného zákonníka. Voľba medzi nárokmi patrí kupujúcemu len vtedy, ak ju oznámi predávajúcemu vo včas zaslanom oznámení chýb (reklamácii) alebo bez zbytočného odkladu po tomto oznámení a uplatnený nárok už kupujúci nemôže meniť bez súhlasu predávajúceho.
2. Ak je dodaním tovaru zmluva porušená podstatným spôsobom, môže kupujúci požadovať odstránenie chýb dodaním náhradného tovaru za chybný tovar, dodanie chýbajúceho množstva, požadovať odstránenie právnych chýb, alebo požadovať odstránenie chýb opravou tovaru, ak sú opraviteľné, alebo požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpiť od zmluvy.
3. Ak je dodaním tovaru s chybami zmluva porušená nepodstatným spôsobom, môže kupujúci požadovať buď dodanie chýbajúceho tovaru a odstránenie ostatných chýb tovaru, alebo zľavu z kúpnej ceny.
4. Predávajúci je povinný o spôsobe určenia vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie osobne, prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo kuriérskej alebo donáškovej služby. O výsledku vybavenia reklamácie bude predávajúci informovať kupujúceho bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky alebo e-mailom a zároveň mu bude spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení reklamácie.