Obchodné podmienky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
Internetový obchod www.vidra.sk je určený pre firmy, hlavne pre zdravotníckych odborníkov. Súkromné osoby, spotrebitelia si môžu tovar zakúpiť na www.zdravestranky.sk.
Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa riadia obchodné vzťahy, ktoré vzniknú na základe kúpnych zmlúv uzatvorených na diaľku medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorým je právnická osoba alebo fyzická osoba oprávnená na podnikateľskú alebo inú odbornú činnosť, alebo ktorá koná v rámci svojho zamestnania alebo povolania podľa osobitného predpisu.
1. Identifikácia predávajúceho
VIDRA a spol.s.r.o.
Štrková 8, P.O.BOX B 106, 011 96 Žilina
Zapísaná v
OR OS Žilina, Odd.: Sro, Vl.č. 1291/L
IČO: 31 589 561
DIČ:
2020443777
IČ DPH: SK2020443777
Číslo účtu: SK26 0200 0000 0013 3883
9457
Telefónne číslo: 00421 41/5071010
E-mailová adresa: eshop@vidra.sk
2. Identifikácia kupujúceho - registrácia:
- pre
uzatvorenie obchodu je nevyhnutná registrácia kupujúceho v e-shopovej záložke
„Prihlásiť“ / „Nová registrácia“, pričom musia byť vyplnené povinné polia
označené (*)
- kupujúci vyplňuje osobné údaje: názov firmy, ulica, mesto,
PSČ, IČO, DIČ, IČ DPH, meno, priezvisko, kontaktný e-mail, telefón, užívateľské
meno, heslo, špecializácia
- po odoslaní prihlasovacích údajov dostane
kupujúci na kontaktný e-mail potvrdenie registrácie
- užívateľský účet je
kupujúcemu aktivovaný po preverení prihlasovacích údajov, spravidla do 1 hodiny
v pracovných dňoch od 07 - 15hod., o čom kupujúci dostane informáciu na
kontaktný e-mail
- zabudnuté heslo si kupujúci môže obnoviť v záložke
„Prihlásiť“ / „Zabudnuté heslo“
- v prípade podozrenia zo zneužitia
prihlasovacích údajov je kupujúci povinný okamžite informovať predávajúceho o
tejto skutočnosti, zmeniť si heslo
- kupujúci je povinný stanoviť pracovníka
zodpovedného za administráciu e-shopu, predovšetkým pre správu registrácií
-
výhody registrácie:
a) manažovanie vlastného
profilu, adries, prístupových údajov
b) prístup k aktuálnym cenám
dohodnutých s kupujúcim
c) prístup k záložke „Rýchla
objednávka“
d) možnosť vytvoriť novú objednávku jedným kliknutím z
predchádzajúcich objednávok
e) podrobný prehľad dokladov: objednávky,
faktúry, balíky, objednané položky
f) zoznam obľúbených
produktov, kategórií, vyhľadávacích fráz a porovnaní produktov
g) prístup k hodnoteniu produktov (klady, zápory) na e-shope
h)
prístup k pripravovaným vernostným programom umožňujúcim získavať zľavové kupóny
na ďalšie nákupy
i) prístup na vzdelávacie aktivity
j) na
požiadanie vypracovanie ponuky na mieru.
3. Tovar a jeho kvalita
- kvalita a parametre tovaru sú
popísané na webovej stránke predávajúceho
- tovar je dodávaný kupujúcemu
podľa platnej legislatívy v Slovenskej republike
- kupujúci má k dispozícii
na stiahnutie návody na obsluhu, katalógy, letáky s bližším popisom, karty
bezpečnostných údajov ak sú dostupné.
4. Spôsob objednávania tovaru:
- tovar si kupujúci
objednáva po prihlásení do e-shopu cez modul „Košík“, v ktorom je uvedený
prehľad objednaného tovaru, počet, jednotková, celková cena položiek a
objednávky
- v objednávke je potrebné vybrať spôsob dopravy, platby a určiť
dodaciu adresu
- objednávka je dokončená potvrdením zo strany kupujúceho,
ktorý zároveň aj potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito obchodnými
podmienkami
- objednávke je priradené jedinečné číslo umožňujúce sledovanie
chronologického priebehu vybavenia objednávky od dátumu jej prijatia po jej
konečné vybavenie v užívateľskom účte kupujúceho, v objednávke sú uvedené
kontaktné údaje zodpovednej osoby predávajúceho
- kupujúci dostane od
predávajúceho na kontaktný e-mail potvrdenie o prijatí objednávky, v prípade
objednaného tovaru, ktorý je skladom týmto okamihom dochádza medzi predávajúcim
a kupujúcim k uzavretiu kúpnej zmluvy, a v prípade chýbajúceho objednaného
tovaru na sklade dochádza medzi predávajúcim a kupujúcim k uzavretiu kúpnej
zmluvy až po vzájomnom upresnení a písomnom potvrdení objednaných položiek a
termínu dodania.
5. Cena a poplatky
- cena tovaru je uvedená pri každej
jednotlivej tovarovej položke
- k celkovej cene objednávky do 100,00
€ bez DPH sa pre zákazníkov na území SR pripočíta:
a)
prepravné v hodnote 3,25 € bez DPH (3,90 € s DPH), ak je tovar platený prevodným
príkazom
b) prepravné v hodnote 4,00 € bez DPH (4,80 € s DPH), ak je
tovar platený na dobierku (kuriérovi v hotovosti alebo kartou)
-
objednávka nad 100,00 € bez DPH je bez prepravného poplatku.
6. Spôsob platby
Pri prvej objednávke je možná
úhrada:
a) zálohovou faktúrou - platba vopred na účet
predávajúceho
b) dobierkou - platba kuriérovi v mieste určenom
kupujúcim v objednávke (hotovosť, platba kartou)
c) v hotovosti -
osobný odber v sídle spoločnosti predávajúceho na adrese Štrková 8, 011 96
Žilina.
Každú ďalšiu objednávku je možné
uhradiť:
a) faktúrou - bezhotovostne prevodom na účet
predávajúceho
b) zálohovou faktúrou - platba vopred na účet
predávajúceho
c) dobierkou - platba kuriérovi v mieste určenom
kupujúcim v objednávke (hotovosť, platba kartou)
d) v hotovosti - pri
osobnom odbere v sídle spoločnosti predávajúceho na adrese Štrková 8, 011 96
Žilina.
7. Termín dodania tovaru
- pri tovarovej položke
je uvedená dostupnosť tovaru:
a) "Skladom" - tovar je na
sklade a môže byť hneď expedovaný
b) "Dostupnosť na otázku" -
upresníme termín dodania, tovar objednáme u nášho dodávateľa po prijatí
objednávky od kupujúceho
- tovar je expedovaný kupujúcemu v čo najkratšej
dobe
- pracovníci obchodného oddelenia predávajúceho obratom po prijatí
objednávky informujú kupujúceho o predpokladanom termíne expedície objednaného
tvaru, o prípadnom čiastkovom plnení, alebo o možnej náhrade za objednaný
tovar
- v prípade, že kupujúci nesúhlasí s termínom dodania tovaru, má nárok
na stornovanie objednávky
- po vyskladnení tovaru sú kupujúcemu zasielané na
jeho kontaktný e-mail po vyskladnení tovaru elektronický dodací list a
faktúra
- informácie o expedícii a čase dodania tovaru sú poskytované
kuriérskou službou.
8. Spôsob dopravy a prevzatie tovaru
- súčasťou zásielky
je aj dodací list, faktúra s číslom objednávky, údajmi o tovare - názov, veľkosť
balenia, počet balení, jednotková cena a celková cena zásielky
- tovar je
dodávaný kuriérskou službou alebo si tovar môže kupujúci prevziať osobne v sídle
predávajúceho
- kupujúci, alebo jeho splnomocnený zástupca protokolárne
preberá tovar od kuriéra
- kupujúci je povinný tovar pri preberaní riadne
skontrolovať a v prípade jeho poškodenia spísať s kuriérom škodovú zápisnicu,
pričom je oprávnený prebratie tovaru odmietnuť.
9. Odstúpenie od zmluvy
- sa riadi ustanoveniami
Obchodného zákonníka.
10. Newsletter "VIDRA informuje"
- kupujúcemu je na jeho
kontaktný e-mail zasielaný informačný e-mail "VIDRA informuje"
informujúci:
a) o nových funkcionalitách na e-shope, zmenách v
obchodných podmienkach
b) o nových produktoch a aktivitách
predávajúceho
c) o zvýhodnených cenách vybraných produktov a
marketingových akciách
- súhlas na zasielanie "VIDRA informuje" kupujúci
potvrdzuje pri registrácii
- žiadosť o skončenie zasielania "VIDRA
informuje" kupujúci pošle na e-mail: eshop@vidra.sk.
11. Ochrana osobných údajov
- spoločnosť spracúva Vaše
osobné údaje na základe §13 ods. 1 písm. b) zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane
osobných údajov a čl. 6 ods. 1 písm. b Nariadenia 2016/679 na základe
predzmluvných a zmluvných vzťahov s našou spoločnosťou bez súhlasu dotknutej
osoby, na tento účel je potrebná registrácia klienta na stránke spoločnosti
-
predávajúci zaručuje, že všetky osobné údaje kupujúceho bude používať len pre
jeho potrebu a že ich neposkytne v žiadnej podobe nikomu inému
- informácie o
kupujúcich sú uchovávané v súlade s platnými zákonmi SR, prevádzkovateľom
informačného systému je predávajúci
- kupujúci má právo kedykoľvek požiadať o
vymazanie z databázy pre zasielanie marketingových informácií
- žiadne údaje
nie sú poskytované tretím osobám; výnimku z tohto ustanovenia tvoria externí
dopravcovia, ktorým je na objednávke odovzdané iba nevyhnutné minimum údajov o
kupujúcom slúžiace na bezproblémové doručenie tovaru
- na bezpečnosť týchto
údajov je kladený maximálny dôraz a sú zabezpečené proti odcudzeniu alebo inému
zneužitiu
- pri prenose dát ponúkame využitie bezpečnostného protokolu SSL
(Secure Socket Layer)
- viac o spracovávaní a ochrane osobných údajov nájdete
TU
>>.
12. Záverečné ustanovenia
- tieto obchodné podmienky
vstupujú do platnosti a účinnosti dňom 10.01.2021
- zmluvné strany sa
dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme e-mailových
správ
- na vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami sa vzťahujú
príslušné ustanovenia Obchodného zákonníka, zákona č. 22/2004 Z.z. o
elektronickom obchode v znení neskorších predpisov
- v prípade, ak pri
niektorých položkách má kupujúci s predávajúcim uzatvorenú rámcovú kúpnu zmluvu,
obchodné podmienky sa riadia podľa uzatvorenej rámcovej zmluvy.
REKLAMAČNÝ PORIADOK
I. ÚVODNÉ USTANOVENIA
Reklamačný poriadok je
neoddeliteľnou súčasťou obchodných podmienok predávajúceho - spoločnosti VIDRA a
spol.s.r.o. , Štrková 8, 011 96 Žilina (ďalej len "predávajúci"), a upravuje
zodpovednosť predávajúceho za chyby, záruky, podmienky a spôsob reklamácie
tovaru nadobudnutého kupujúcim od predávajúceho vo forme elektronického obchodu.
II. PRÁVO NA UPLATNENIE REKLAMÁCIE
Ak sa vyskytne u
tovaru chyba, za ktorú zodpovedá predávajúci, vzťahuje sa naň záruka, má
kupujúci právo chybu reklamovať pre rozpor s kúpnou zmluvou. Pre správne
posúdenie reklamácie je nutné, aby reklamovaný tovar bol čistý, kompletný a v
súlade s hygienickými predpismi alebo všeobecnými hygienickými zásadami.
Predávajúci je oprávnený odmietnuť prevziať tovar, ktorý nebude spĺňať
vyššie uvedené zásady.
Kupujúci je povinný chybu tovaru reklamovať bez
zbytočného odkladu po jej zistení písomne u predávajúceho, pričom v reklamácii
uvedie najmä svoje identifikačné údaje (obchodné meno, sídlo, IČO, fyzická osoba
meno, priezvisko, adresu na doručenie), e-mailovú adresu, telefónne číslo, číslo
faktúry a dodacieho listu, dátum reklamácie, označenie reklamovaného tovaru,
katalógové číslo, šarža, množstvo, popis chyby tovaru a ako sa prejavuje,
požadovaný spôsob vybavenia reklamácie v zmysle tohto reklamačného poriadku.
Reklamáciu môže kupujúci zapísať aj cez formulár v e-shopovej záložke
„Reklamácie“ (viď dole v pätičke).
Kupujúci je povinný skladovať tovar
predpísaným spôsobom, používať tovar na účely, na ktoré je určený a v súlade s
návodom na jeho použitie, umožniť predávajúcemu vykonať kontrolu predpísaných
postupov skladovania a používania tovaru.
III. ZODPOVEDNOSŤ PREDÁVAJÚCEHO ZA CHYBY A ZÁRUČNÁ DOBA
Predávajúci zodpovedá za chyby tovaru pri jeho prevzatí kupujúcim a za chyby tovaru, ktoré sa prejavia po prevzatí tovaru, v záručnej dobe.
Predávajúci nezodpovedá za chyby tovaru, ak:
a)
kupujúci spôsobil chybu tovaru sám napríklad nesprávnym skladovaním,
používaním
b) kupujúci pred prevzatím tovaru o chybe tovaru vedel,
resp. bol na chybu výslovne a jasne upozornený a ak bola pre chybu poskytnutá
zľava z ceny tovaru
c) boli porušené ochranné plomby na
tovare
d) boli chyby spôsobené zásahom neoprávnenej osoby do tovaru
alebo jeho súčastí
e) ak sa tovar reklamuje po uplynutí záručnej doby
alebo inej lehoty, v rámci ktorej si má tovar uchovať svoje špecifické
vlastnosti.
Dĺžka záručnej doby tovaru je daná výrobcom.
IV. PRÁVA KUPUJÚCEHO
1. Nároky z chýb tovaru sa riadia ustanoveniami Obchodného zákonníka. Voľba medzi nárokmi patrí kupujúcemu len vtedy, ak ju oznámi predávajúcemu vo včas zaslanom oznámení chýb (reklamácii) alebo bez zbytočného odkladu po tomto oznámení a uplatnený nárok už kupujúci nemôže meniť bez súhlasu predávajúceho.
2. Ak je dodaním tovaru zmluva porušená podstatným spôsobom, môže kupujúci požadovať odstránenie chýb dodaním náhradného tovaru za chybný tovar, dodanie chýbajúceho množstva, požadovať odstránenie právnych chýb, alebo požadovať odstránenie chýb opravou tovaru, ak sú opraviteľné, alebo požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpiť od zmluvy.
3. Ak je dodaním tovaru s chybami zmluva porušená nepodstatným spôsobom, môže kupujúci požadovať buď dodanie chýbajúceho tovaru a odstránenie ostatných chýb tovaru, alebo zľavu z kúpnej ceny.
4. Predávajúci je povinný o spôsobe určenia vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie osobne, prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo kuriérskej alebo donáškovej služby. O výsledku vybavenia reklamácie bude predávajúci informovať kupujúceho bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky alebo e-mailom a zároveň mu bude spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení reklamácie.
V. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňa
10.01.2022.
Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že sa oboznámil s
obchodnými podmienkami, ktorých neoddeliteľnou súčasťou je aj reklamačný
poriadok.
Predávajúci si vyhradzuje právo na zmeny tohto reklamačného poriadku bez predchádzajúceho upozornenia. Zmeny nesmú porušiť alebo obmedziť práva kupujúceho poskytnuté v čase uzavretia kúpnej zmluvy.
V Žiline dňa 30.05.2022
VIDRA a spol. s.r.o.
VER3-2022-30-05